Jak przebiega współpraca z firmą outsourcingową IT?

Współpraca z zewnętrznymi firmami informatycznymi w zależności od specyfiki branży może przebiegać różnie. Niektóre przedsiębiorstwa wymagają stałego nadzoru, inne doraźnej interwencji w razie awarii.

To co jest najważniejsze to jakość komunikacji między firmą, a usługodawcą. Szybki kontakt w razie potrzeby powinien być bezproblemowy, a rozwiązanie podane w niedługim odstępie czasu. Helpdesk IT jest jednym z mądrych rozwiązań dla polepszenia systemu komunikacji z przedstawicielami firm z outsourcingiem IT.

Czym jest outsourcing IT?

Jest to zewnętrzna usługa, która oferuje rozwiązania w zakresie nowej technologii i obsługi informatycznej. Zapewniają wsparcie lub kompleksową opiekę IT w firmach. Ich działania opierają się także na zapewnianiu bezpieczeństwa danych oraz wdrażaniu RODO. To co jest kluczowe przy współpracy z zewnętrznym dostawcą usług informatycznych jest dobra komunikacja. Możliwość szybkiego kontaktu ze specjalistami, szczególnie w przypadku nagłej awarii, jest na wagę złota. Usterki często potrafią całkowicie uniemożliwić wykonanie działań operacyjnych w przedsiębiorstwie. Sprawne zakomunikowanie sytuacji, oznacza sprawną reakcję na zaistniały problem. Dobrze, jeżeli firma outsourcingowa posiada specjalny helpdesk IT.

W jaki sposób zgłaszać błędy?

Najlepszą i najbardziej niezawodną metodą komunikowania błędów i awarii jest kontakt z helpdeskiem IT. W takiej sytuacji możemy wykonać telefon lub napisać wiadomość, która dotrze do pracowników zajmujących się bieżącą obsługą zgłoszeń. To oni przekażą sprawę do odpowiedniej osoby, która będzie miała za zadanie naprawę usterki lub wykonanie powierzonego zadania. Kiedy komunikujemy zaistniałą sytuację, warto opisać ją w maksymalnie zwięzły i rzeczowy sposób. Jeżeli pracownik helpdesku IT będzie potrzebował dodatkowych wskazówek by dobrze zdefiniować problem należy mu udzielić niezbędnych informacji. Pozwoli na sprawne i skuteczne pozbycie się usterki.

Po czym poznać, że trafiliśmy na dobry outsourcing IT?

W trakcie współpracy warto regularnie oceniać poziom satysfakcji z wykonywanych usług. W warszawskiej firmie, która dostarcza usługi informatyczne – NetSupport, każde zgłoszenie wiąże się z szybką reakcją specjalistów. Jeżeli notorycznie powtarza się sytuacja, kiedy po wykonaniu zgłoszenia nie otrzymujemy długo żadnej informacji zwrotnej, to jest to sygnał, że może warto poszukać lepszej opcji współpracy. Każde zgłoszenie powinno być realizowane sprawnie. Sprawny kontakt z helpdeskiem IT daje gwarancję, że firma będzie stale otrzymywać niezbędną pomoc.

 

Źródło: www.mala-firma.pl