Dotacje dla firm planujących globalną ekspansję. Nawet 900 tys. zł do wzięcia

Masz produkt, z którym chciałbyś wyjść poza Polskę? Rozważasz globalną ekspansję, ale potrzebowałbyś dodatkowych środków, aby ten proces przyspieszyć? Wystartował nabór w programie „Internacjonalizacja MŚP”, w ramach którego przedsiębiorcy z globalnymi ambicjami mogą pozyskać dofinansowanie na ten cel.

Inicjatywa daje obecnie możliwość zdobycia nawet 900 tys. zł na działania mające na celu wprowadzenie produktu lub usługi na zagraniczne rynki. Program skierowany jest do przedsiębiorców prowadzących działalność na obszarze pięciu województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego.

Program skierowany jest do mikro-, małych lub średnich przedsiębiorstw posiadających co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) o potencjale do internacjonalizacji, na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym oraz prowadzące swoją działalność na terenie województw Polski wschodniej. W ramach „Internacjonalizacji MŚP” środki mogą być przeznaczone przede wszystkim na usługi doradcze, związane z opracowaniem i przygotowaniem firmy do wdrożenia nowego modelu biznesowego oraz na udział w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych. Wsparcie finansowe wynosi nawet do 85% wartości projektu.

W trwającym naborze organizatorzy podwyższyli maksymalną kwotę dofinansowania, która wynosi 900 tys. zł – w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii lub 610 tys. zł – w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. Zwiększono także kwoty na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Zwrócono również uwagę na aspekt cyberbezpieczeństwa i możliwość uzyskania dofinansowania na koszty z tym związane.

Nowością w trwającym naborze jest odstąpienie od badania aspektu przychodowego działalności wnioskodawcy, w odniesieniu do sprzedaży ogółem oraz sprzedaży produktów zgłaszanych w projekcie do internacjonalizacji w ramach kryterium dotyczącego kwalifikowalności wnioskodawcy, jak również zmniejszenie liczby kryteriów oceny.

Z działania 1.2 POPW „Internacjonalizacja MŚP” skorzystała już firma BENDEX sp. z o.o. sp. k., która otrzymane dofinansowanie w kwocie ponad 98,5 tys. zł przeznaczyła na opracowanie modelu biznesowego internacjonalizacji przedsiębiorstwa.

Z kolei spółka Bester Sklejki, pozyskaną kwotę 28 tys. zł dotacji wykorzystała na zbudowanie rozpoznawalności marki na rynkach zagranicznych, w szczególności na rynku niemieckim i szwajcarskim. Firma na imprezach targowo-wystawienniczych dotyczących przemysłu meblarskiego, prezentowała ofertę mebli gotowych oraz ofertę akcesoriów dekoracyjnych, wystroju sal konferencyjnych, ścianek działowych i wygłuszających.

Natomiast firma TRYUMF sp. z o.o. pozyskała ponad 450 tys. zł na przygotowanie do wdrożenia modelu biznesowego, a w ramach projektu będą realizowane usługi doradcze m. in. w zakresie stworzenia koncepcji wizualnej firmy, projekt katalogu firmowego, projekt strony www, budowy kanałów dystrybucji oraz wyszukiwania i selekcji potencjalnych kontrahentów.

Bauer Fitness Sp. J. ponad 216 tys. zł przeznaczyła na internacjonalizację swojej oferty – ponad 500 produktów, wobec których zastosowano podział na dwie główne grupy, tj. maty podłogowe oraz maszyny i urządzenia siłowe oraz fitness. Firma planuje rozwój na rynku francuskim, czeskim i słowackim.
Ponad 386 tys. zł otrzymała firma Edbak Sp. z o. o. – producent profesjonalnych systemów mocowań do ekranów LED/LCD oraz projektorów – na projekt „Innowacyjne produkty przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej na rynku Wielkiej Brytanii”. Dzięki dotacji ze środków unijnych stworzony został plan szczegółowej kampanii promocyjnej, który umożliwi spółce skuteczne wprowadzenie na rynek brytyjski wybranych flagowych produktów marki.

Nabór wniosków wystartował 5 maja i potrwa do 29 czerwca.

Źródło: www.mambiznes.pl